The number of atheists is increasing by the day

"It's the only thing that connects me to Islam," said Merve, pointing to her bright red scarf.
Merve teaches religion to elementary school children in Turkey. She was a radical believer in Islam before becoming an atheist.
"Until now, I would not even shake hands with men," she says. "But now I do not know if there is a god or not, and I really do not care."
While praying, she realized with astonishment that she doubted the existence of God. "I thought I was going to go crazy or even commit suicide," she confessed. "The next day, I realized that I had lost faith."
She's not the only one. One teacher reported that more than a dozen female students wearing a headscarf came to him to declare that they had become atheists during the year.
Turkey's highest religious leader, Ali Erbas, has also denied the spreading of deism among conservative youth in the country. "I can assure you that there is not such a tendency to religiosity among our young Conservatives," he said.
This statement was also confirmed by theology professor Hidayet Aybar adding that there is no evolution towards deism.



Le nombre d’athées augmente de jour en jour

"C'est la seule chose qui me relie à l'Islam", dit Merve en montrant son foulard rouge vif.
Merve enseigne la religion aux enfants des écoles élémentaires en Turquie. C’était une croyante pure et dure avant de devenir athée.


« Jusqu’à maintenant, je ne serrais même pas la main des hommes », dit-elle. "Mais maintenant je ne sais pas s'il y a un dieu ou pas, et ça m’est vraiment égal."


Un jour en priant, elle se rendit compte avec étonnement qu'elle doutait de l'existence de Dieu. "Je pensais que j’allais devenir folle ou même me suicider", avoue-t-elle. "Le lendemain, j'ai réalisé que j'avais perdu la foi."


Elle n'est pas la seule. Un professeur a rapporté que plus d'une dizaine d'étudiantes portant un foulard sont venues le voir pour déclarer qu'elles étaient devenues athées au cours de l'année.


Le plus grand dignitaire religieux de la Turquie, Ali Erbas, a nié la propagation du déisme parmi la jeunesse conservatrice du pays. "Je peux vous assurer qu'il n'y a pas une telle tendance chez nos jeunes conservateurs », a-t-il déclaré.


Cette position a été confirmée par le professeur de théologie Hidayet Aybar qui a ajouté qu’il n’y avait pas d’évolution vers le déisme.


Malo


Source :

Commentaires